پست وبلاگ

مکانیک و تکنسین هواپیما Aircraft Mechanic and Technician

در یک جمله میتوان گفت اگر به کار فنی علاقه دارید، مکانیک هواپیما بهترین شغل و انتخاب برای شما هست. وظایف کاری تکنسین و مکانیک هواپیما متنوع و گسترده است و آنها در حقیقت مسئول عملکرد و بهره‌وری ناوگان هوایی هستند. شرکتهای خارجی هوایی، حقوق و مزایای رقابتی به مکانیک‌هایشان می‌پردازند و این افراد در ایرلاین‌ها از پرستیژ بالایی برخوردار هستند.

مکانیک و تکنسین هواپیما، جزو سطح بالاترین فنی کاران در دنیا محسوب می‌شوند. آنها همواره با تکنولوژی‌های سطح بالا سروکار داشته و روی قطعات پیشرفته هواپیما کار می‌کنند. اعتبار و پرستیژ مکانیک هواپیما در تمامی صنایع بالا بوده و آنها در صورت دلخواه خودشان براحتی می‌توانند در صنایعی مثل تاسیسات، خطوط صنعتی، خودرویی، ساختمانی و غیره کار و موقعیت بدست بیاورند.

با توجه به رشد بالای صنایع هوایی، مکانیک و تکنسین هواپیما در سالهای آتی بسیار بیشتر مورد نیاز خواهد بود. هم اکنون نیز تقاضا برای این شغل در شرکتهای هواپیمایی بالا میباشد. همه اینها نشانگر یک حاشیه امنیت بالا برای این حرفه در حال حاضر و در سالهای پیش رو میباشد. توجه کنید که در صورت داشتن یک مدرک معتبر بین‌المللی و مهارتهای لازم، افراد می‌توانند به راحتی شرکت هواپیمایی و کشور مورد دلخواه خودشان را برای کار و اقامت انتخاب کنند که این یک مزیت بسیار جذاب محسوب می‌گردد.

ایرلاین‌ها حقوق رقابتی و خوبی به مکانیک‌های خود می‌پردازند و مزایای جذابی هم برای آنها در نظر می‌گیرند. تکنسین‌های خوب در شرکتهای بین‌المللی ارزش و جایگاه بالایی دارند و شرکتها همواره سعی می‌کنند تا این افراد را راضی نگه دارند. برخی از مزایای این شغل شامل بیمه‌های درمانی کامل برای شخص و خانواده، برنامه‌های بازنشستگی اطمینان بخش، سفرهای هوایی رایگان برای فرد و خانواده می‌باشد.

مکانیک هواپیما کسی است که ایمنی آسمان را تامین میکند! و عملکرد صحیح هواپیما را موجب می‌شود. آنها مهارت‌های جالبی دارند که مثلا می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • توجه به جزئیات: قطعات پیشرفته هواپیما و سیستمهای هوایی دارای تکنولوژی متفاوت و پیشرفته است. تکنسین‌ها به ریزترین موضوعات و اطلاعات آنها تمرکز کرده و در تعمیر و تعویض آنها دقت می‌نمایند.
  • ماهر بودن و فرزی: مکانیک‌ هواپیما فنی‌کاری چابک و توانا است که قابلیت‌های تشخیص به موقع و اقدام سریع را به خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، چراکه عملکرد و چرخه کاری ایرلاین ها بستگی مستقیم به خروجی کار آنها دارد. و از طرفی این خروجی هم باید بدون عیب و نقص باشد.
  • قدرت تشخیص و نکته سنجی: آنها به کوچکترین صداها و تغییرات قطعات و سیستمهای هواپیما حساس هستند و می‌توانند به خوبی کارکردهای غیر معمول را تشخیص داده و اصلاح نمایند. علاوه بر داشتن دستگاه ها و ابزارآلات پیشرفته، در طول زمان مهارت‌های فردی خودشان در تشخیص بسیار بالا میرود.

همانطور که اشاره شد مکانیک و تکنسین هواپیما عهده‌دار کارکرد صحیح و بی‌عیب و نقص هواپیما می‌باشد. می‌توان در حالت کلی برخی از وظایف آنها را به صورت ذیل عنوان نمود:

  • انجام سرویس‌های دوره‌ای
  • تعویض و راه اندازی قطعات هواپیما
  • تشخیص و عیب یابی مشکلات برقی و مکانیکی هواپیما
  • تعمیر بال‌ها، ترمزها، سیستم‌های الکترونیکی و …
  • تعویض قطعات معیوب و تست قطعات جدید هواپیما توسط ابزارهای پیشرفته
  • بازرسی سیستم‌های مختلف هواپیما و اطمینان از کارکرد صحیح آنها
  • ایجاد آرشیو از سوابق فنی هواپیما

در یک جمع بندی می‌توان گفت که مکانیک و تکنسین هواپیما برای افراد فنی یک شغل ایده‌آل است. این شغل مشخصه‌های بسیار جذابی مثل حقوق و مزایای عالی دارد و مهمتر از آن امکان کار در شرکتهای هواپیمایی بزرگ و اقامت در بهترین کشورهای دنیا را برایتان به ارمغان می‌آورد. امنیت بالای شغلی در این صنعت و حرفه باعث خواهد شد تا با خیالی راحت به شغل مورد علاقه خود بپردازید و بتوانید یک برنامه ریزی دلخواه برای زندگی و خانواده خود داشته باشید. با توجه به تقاضای موجود در این صنعت و مزیت‌های فوق العاده آن، اکنون بهترین زمان برای ورود به این حرفه است. اگر به این شغل علاقمند هستید، بدون اتلاف وقت با شرکت M.T.M تماس بگیرید و برای ساختن یک زندگی موفق اقدام کنید.

اگر به این شغل علاقمند هستید، بدون اتلاف وقت با شرکت M.T.M تماس بگیرید و برای ساختن یک زندگی موفق اقدام کنید.

 

فوتر سایت

باز کردن چت
پشتیبانی 24 ساعته
سلام
چگونه میتوانم کمک کنم؟