پست وبلاگ

خلبانی pilotage

یکی از معدود افرادی که می‌توانند بگویند آفیس، دفتر و محل کارشان در آسمان و بالای ابرهاست، خلبان‌ها می‌باشند. خلبانی یکی از هیجان انگیزترین، جذاب ترین، معتبرترین و پرسود‌ترین شغل‌ها می‌باشد. درآمد و مزایای این شغل در معدودی از صنایع و شغل‌های دیگر موجود است. رشد و پیشرفت در این حرفه بسیار جذاب و سرراست می‌باشد. مهارت‌هایی که این شغل برای افراد به ارمغان می‌آورد در زندگی شخصی آنها هم موثر واقع شده و زندگی آنها را بهتر و شاخص می‌سازد.

پیشرفت و توسعه بسیار چشمگیری در صنعت هوایی دنیا در جریان است. این موضوع به معنی افزایش نیاز روزافزون به خلبان‌های مجرب در ناوگان هوایی دنیاست. رشد و پیشرفت در این شغل با ورود به دوره‌های خلبانی آغاز میگردد، بعد از طی مراحل تئوری، عملی و پرکردن ساعات پروازی مورد نیاز (که بر اساس کشورهای مختلف متفاوت است)، افراد به عنوان کمک خلبان و معاون اول (First officer – Co-pilot)، وارد ایرلاین ها می‌شوند و در طی چند سال بر حسب ساعات پرواز و پشتکار خود به خلبان ارشد و اصلی تبدیل میگردند. البته باید توجه کرد که انتخاب‌های دیگری برای خلبان‌ها هم موجود است مثل کار در لاین‌ها و هواپیماهای شخصی و خصوصی، خلبانی در هواپیماهای باری و کارگو و غیره.

در سالهای آتی ناوگان هوایی دنیا به بیشتر از دو برابر رشد خواهد کرد و این موضوع به معنی نیاز به خلبان های جدید است؛ بالاخره خلبان‌ها باید این هواپیماهای جدید را به پرواز درآورند! بنابراین، امنیت شغلی بالایی برای خلبان‌ها متصور است و آنها همواره در بازار کار دنیا مورد تقاضا خواهند بود. این موضوع یکی از جذابیت‌های قابل تامل در این ‌حرفه می‌باشد.

خلبان‌ها درآمد و مزایای فوق‌العاده‌ای دارند. این حرفه با افزایش سابقه راحت‌تر و دلپذیر‌تر می‌شود. در کنار درآمد بالایی که ایرلاین‌های خارجی به خلبان‌های خود می‌پردازند، آنها مزایای منحصر‌به فردی را هم در نظر می‌گیرند تا خلبان‌های خود را راضی نگهدارند. تعدادی از این مزایا عبارتند از بیمه‌های کامل درمانی برای فرد و خانواده، برنامه‌های جذاب بازنشستگی، تخفیف‌های فوق‌العاده در مراکز مختلف خرید و تفریحی، پروازهای رایگان برای فرد و خانواده، مرخصی‌های با حقوق و غیره. تمامی این مشخصه‌های جالب باعث می‌شود تا افراد زیادی مشتاق این حرفه و شغل در دنیا باشند، و هزینه‌های آن هم به شکل یک سرمایه‌گذاری معقول دیده می‌شود. به شرطی که فرد در یک موسسه معتبر آموزش دیده باشد و به ایرلاین‌های خوب بین‌المللی وارد شود، معمولا هزینه‌های خلبانی در یکی دو سال اولیه برمیگردد.

گشت و گذار در دنیا یکی دیگر از مشخصه‌های جذاب این شغل است که هزینه‌ی اقامت و غذا در مقصدها به عهده شرکت‌ها می‌باشد، که اصطلاحا به آن پردیوم (Per diem) گفته می‌شود. راحتی شغلی با بالا رفتن سابقه کار در این حرفه بیشتر می‌شود، تا جایی که خلبانان ارشد ایرلاین‌ها می‌توانند دو هفته در ماه کار کنند و بقیه زمان خود را صرف امور دلخواه خود مثل استراحت و تفریح، ایجاد بیزنس شخصی و یا مسافرت نمایند. حتی آنها می‌توانند مسیرهای پرواز خود را هم به دلخواه خود انتخاب کرده و برنامه کاری خود را بچینند.

مسئولیت های اصلی یک خلبان عبارتند از:

  • طراحی برنامه پرواز بر اساس عملکرد هواپیما، میزان سوخت، ارتفاع پرواز و شرایط آب و هوایی
  • انجام بازرسی‌های مورد نیاز قبل از پرواز اعم از موتورها، رادارها، سیستم‌های مسیریابی و غیره
  • ارتباط با برج مراقبت و کنترل پرواز برای دریافت اجازه تِیک‌آف و فرود، و یا گزارش شرایط دیگر در حین پرواز
  • چک کردن همه ابزارهای کابین خلبان و اطمینان از عملکرد درست آنها
  • اطمینان از وزن بار و اینکه از محدوده مجاز هواپیما بیشتر نباشد
  • همکاری و هماهنگی با مهمانداران و اطمینان از اینکه مسافران در وضعیت مطلوبی قرار دارند و پروتکل‌های هوانوردی، به نحو مطلوبی در حال اجرا می‌باشد
  • تهیه گزارش پرواز و وضعیت هواپیما، قبل و بعد از پرواز

 

اشاره کردیم که آینده شغلی بسیار درخشانی در انتظار این صنعت و حرفه در عرصه بین المللی وجود دارد. همچنین برای ورود به پلتفرم بین المللیِ این حرفه، لازم است که در مراکز معتبر خارجی آموزش و کارآموزی طی شود. این مراکز فرصتهای ویژه‌ای را فراهم می‌کنند تا افراد بتوانند براحتی و با قدرت کامل در این حرفه، جایگاه مطلوبی بدست آورده و پیشرفت خود را تضمین نمایند.

 

یکی دیگر از مشخصه های جالب در شغل خلبانی تعادل خوب کار و وزندگی است (Work-Life Balance). مسائل کاری در هواپیما و فرودگاه می‌ماند و در حریم شخصی خود، به زندگی خودتان مشغول خواهید بود. این حرفه یکی از معدود شغل‌هایی است که هیچوقت کسالت آور و خسته کننده نمی‌شود و لذت وصف ناپذیری با‌ خود دارد که این مورد هم به رضایت از زندگی و شادی بالا در خلبان‌ها منجر می‌شود.

خلبانی شغلی ایده‌آل و استثنایی برای افرادی هست که میخواهند در زندگی پرستیژ بالا و درآمد عالی داشته باشند. در این حرفه افراد از طریق کارشان ارتباطات خوبی پیدا می‌کنند، جاهای زیبای دنیا را می‌توانند براحتی بگردند، و بالانس و تعادل کار و زندگی خیلی مناسبی داشته باشند. علاوه بر آن با توجه به تمام تحلیل‌ها و اطلاعاتی که به آن اشاره شد، این شغل قدرت انتخاب بالا و آزادی عمل برای افراد فراهم می‌کند، یعنی براحتی می‌توانند در کشوری که دوست دارند، زندگی دلخواه‌شان را برای خود و خانواده‌ فراهم نمایند. خلبانی شغلی است که شما را به فردی توانمند و سطح بالا در عرصه دنیا تبدیل می‌کند.

شرکت M.T.M، فرصتی طلایی برای افراد علاقمند در حوزه هوانوردی ایجاد نموده و امکان آموزش و کار را در موسسات بین‌المللی معتبر ایجاد کرده است، اگر به این حرفه علاقمند هستید و می‌خواهید در این صنعت آینده‌ای موفق داشته باشید با ما تماس بگیرید.

 

فوتر سایت

باز کردن چت
پشتیبانی 24 ساعته
سلام
چگونه میتوانم کمک کنم؟