پست وبلاگ

اهمیت صنعت هوانوردی در دنیا

در اقتصاد امروز و زندگی مدرن، پارادایم‌‌ها (Paradigm) و هنجارها به شکلی اساسی تغییر کرده است. این تحولات تقریبا در همه بُعدهای زندگی خودشان را نشان می‌دهند از روابط فردی گرفته تا روابط بیزنسی و کاری، از نحوه بیزنس و کسب و کار گرفته تا تراکنش‌های مالی در مرکز این تحولات قرار می‌گیرند.

افزایش درآمد، آگاهی و دانش عموم جوامع (Crowd Wisdom) هم فاکتور دیگری است که باعث شده انتخاب‌ها و خواست‌‌های افراد بصورتی اساسی تفاوت کرده و در مسیر رفاه بیشتر، خودشکوفایی و قدرت مانور بیشتر پیشرفت کند. تمام این موارد و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده است تا صنعت حمل و نقل هوایی یکی از پایه‌‌های مهم و اساسی در اقتصاد دنیا باشد. صنعت هوانوردی هم اکنون ۶۶.۰۰۰.۰۰۰ (شصت و شش میلیون) شغل را داشته و مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰$ (سه تریلیون دلار)، از اقتصاد دنیا سهم دارد.

قابلیت‌های بالا و منحصر به فرد صنعت هوانوردی باعث شده در طول دهه‌های گذشته همواره در مسیر رشد و توسعه مداوم قرار داشته باشد. این صنعت بعد از تمامی بحران‌های اقتصادی دنیا (Global Financial Crisis)، در مدت زمان کوتاهی دوباره به مسیر توسعه خود برگشته و سریعا اوج گرفته است. این موضوع در نمودار شماره یک، که برگرفته از گزارش شرکت بوئینگ است نمایش داده شده است.

در طی بحران‌های پاندمی کرونا صنعت هوایی در کل دنیا نقشی اساسی بازی کرد و در جریان دارو رسانی و کمک رسانی به اقصی نقاط جهان نقشی حیاتی ایفا نمود. توسعه و گسترش این صنعت و تمام شغل‌های وابسته به آن در دهه‌های آینده با قدرت تمام به جلو ‌می‌رود.

در داخل این صنعت مدل‌های بیزنسی بسیار متنوعی هم در حال رشد و نمو هستند و در حال بهینه کردن پرواز‌ها، تکنولوژی‌ها و پروسه‌های بیزنسی می‌باشند که همگی در سالهای آینده جنبه‌‌های هیجان انگیزی به این صنعت خواهد بخشید.

بر اساس تحلیل‌‌های جهانی، رشد شهرها و جوامع شهری در دهه های آینده در کل دنیا اتفاق خواهد افتاد، که این موضوع به نوبه خود به معنی افزایش نقاط ارتباط و اتصال (Connectivity) در کل دنیا می‌باشد. در این اتصالات، حمل و نقل هوایی سهم بزرگی داشته و نیازهای مبرم انتقال افراد و کارگو را پاسخ خواهد داد.

فوتر سایت

باز کردن چت
پشتیبانی 24 ساعته
سلام
چگونه میتوانم کمک کنم؟