پست وبلاگ

مهمانداری Flight Attendant

اگر به دنبال شغلی هستید که پر از هیجان، پتانسیل‌های بالای پیشرفت، تفریح و درآمد خوب باشد، مهمانداری شغل مناسب شماست. این شغل درآمد و مزایای عالی برای افراد داشته و یک زندگی مرفه و بی دغدغه را می‌تواند فراهم نماید. رشد و توسعه عالی صنعت هوانوردی آینده‌ای مطمئن و سودآور را برای شاغلین این صنعت فراهم آورده و باعث می‌شود تا آنها با خیالی راحت به دنبال اهداف کاری و حرفه‌ای خود باشند.

معمولا مابین پروازهای خارجی ساعت‌ها و حتی چند روز فاصله میافتد. در این فرصت، مهماندارها می‌توانند به گشت و گذار و تفریح در شهرهای مقصد بپردازند. بسیاری از مهماندارها اکثر شهرهای معروف و زیبای دنیا مثل پاریس، بارسلونا، لندن، تورنتو و ونیز را گشته‌اند و قشنگی‌های هر شهر را از نزدیک تجربه کرده‌اند. هنگام اقامت در شهرهای مختلف، هزینه‌های رستوران و هتل‌ها برای مهمانداران بر عهده شرکت هواپیمایی است.

شرایط اساسی برای مهماندار شدن عبارتند از:  

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • نداشتن سوء پیشینه
  • عدم اعتیاد
  • سلامت عمومی

وظایف شغلی مهماندار را می‌شود در این موارد خلاصه کرد:

  • شرکت در جلسه توجیهی قبل از پرواز با خلبان و بررسی شرایط کابین و جزئیات پرواز
  • بازرسی تجهیزات ایمنی و اضطراری هواپیما قبل از تیک آف
  • چک کردن و اطمینان از بسته بودن کمربند‌های مسافران و رعایت پروتکل‌های ایمنی
  • ارائه پکیج‌های پذیرایی به مسافران
  • کمک به مسافران در حین لزوم

در ایران شرکت‌های هواپیمایی به صورت من‌در‌آوردی و دلخواه خودشان یک سری شرایط سخت و پیچیده  اعمال می‌کنند که باعث می‌شود تا خیلی از افراد واجد شرایط، خوب و مستعد نتوانند وارد این شغل شده و دلسرد و سرخورده بشوند. اما، در ایرلاین‌های بین المللی کار خیلی ساده‌، روان، مشخص و شفاف است. کافی است که شما یک مدرک خوب از یک مرکز معتبر بین‌المللی داشته باشید، بعد از آن به راحتی وارد بازار کار خواهید شد.  

مهماندارانی که در مراکز معتبر آموزش دیده باشند به راحتی می‌توانند در تمامی ایرلاین‌های بین‌المللی اروپا، کانادا و آمریکا مشغول به کار شوند و زندگی دلخواهشان را جایی که دوست دارند بسازند.

در طی چند سال آینده، تعداد ۸۸۶.۰۰۰ نفر مهماندار در صنعت هوانوردی مورد نیاز خواهند بود. هم اکنون هم کمبود نیرو در ناوگان هوایی اروپا و آمریکا به شدت حس می‌شود. بنابرین شغل مهمانداری امنیت شغلی بسیار بالایی داشته و مطمئن است. علاوه بر آن شرکتهای هواپیمایی خارجی حقوق و مزایای خوبی به کارکنان می‌پردازند و این کار باعث می‌شود تا شاغلین بتوانند بدون دغدغه‌های مالی برای زندگی خود برنامه ریزی کنند.

به این نکته دقت کنید که موسسات آموزشی معتبر بین المللی هر ساله تعداد نفرات محدودی را برای دوره‌های مهمانداری پذیرش می‌کنند. این موسسات با ایرلاین‌ها قرارداد همکاری دارند لذا برنامه‌های کارآموزی موثری در این ایرلاین‌ها طی می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا افراد ارتباط خوبی را با شرکتها ایجاد کرده و بعد از اتمام دوره بتوانند کارمند آن ایرلاین‌ها بشوند. بنابرین فرصت و ظرفیت محدود بوده و بسیاری از افراد خواهان ورود به این دوره‌ها هستند. 

اگر به این شغل علاقه دارید و دوست دارید تا آینده‌تان را در این حرفه بسازید، همین الان اقدام کنید و فرصت‌ را از دست ندهید. شرکت M.T.M فرصتهای طلایی کار و آموزش را در مراکز معتبر بین المللی فراهم نموده است.

 

فوتر سایت

باز کردن چت
پشتیبانی 24 ساعته
سلام
چگونه میتوانم کمک کنم؟